Over Linda
Ik ben Linda Koonen-Heen, 37 jaar oud, geboren in Delft, opgegroeid in Heerhugowaard en inmiddels sinds 5 jaar woonachtig in het prachtige Oudorp (Alkmaar). Samen met mijn man genieten we volop van onze 2 kleine meisjes Mila (2) en Juna (1). Ik ben een familiemens, hou van gezelligheid en ik heb nog steeds een sportdoel om ooit de halve marathon in Disneyland Parijs te lopen.
In de afgelopen 15 jaar heb ik een mooi rugzakje aan ervaring opgebouwd die goed van pas komt in mijn rol als VA. Ik heb een toeristische achtergrond en ik heb dan ook 9 jaar met veel plezier bij een touroperator mogen werken. Ik ben daar begonnen als stagiaire en opgeklommen tot manager van de afdeling Klantenservice/reserveringen. Deze werkervaring is de basis geweest van mijn ontwikkeling. Ik ben dienstverlenend, klantgericht en vooral ook oplossingsgericht. Eigenschappen die goed tot hun recht komen als VA. Ik ben werkzaam geweest op de frontoffice/backoffice en al snel groeide ik door in de rol als rechterhand van de manager. Een rol die bij mij, als ik achteraf kijk, het allerbeste past.
‘De rol van ondersteunende rechterhand past mij het allerbeste’
Vanuit het toerisme heb ik de overstap gemaakt van B2C naar B2B. Een hele mooie ervaring waarbij ik bij QWIC en Indeed veel ervaring heb opgedaan. Op (online) technisch vlak en vooral ook op B2B support en bijbehorende processen. Daarnaast heb ik in mijn leidinggevende rol collega’s mogen ondersteunen in ontwikkeling en motivatie. Een hele leuke samenwerking waar ik veel plezier uit heb gehaald.
Als ik terugkijk op alle rollen dan paste mij de rol als ‘rechterhand’ van de manager (en nu ondernemer) het allerbeste. Ik voelde mij hierin vrij, ik kon creatief denken en ik was werkzaam op operationele taken. Ook werd ik vaak betrokken bij projecten ten behoeve van de afdeling of de organisatie. Dat is wat ik leuk vind. Ik ben iemand die graag ondersteunt en operationele taken uitvoert, optimaliseert en vastlegt.
Een persoonlijk kenmerk van mij is geordendheid. Wanneer alles op orde is geeft dit rust in mijn hoofd. Hierdoor werk ik efficiënt en houd ik overzicht. Ik maak graag lijstjes en vink deze af. Dat wil niet zeggen dat ik niet kan werken in chaos. Een sterke eigenschap is juist rust bewaren en overzicht creëren. Ook in stress situaties blijf ik rustig en denk ik in praktische oplossingen ipv problemen.
'Onze samenwerking moet voelen als puzzelstukjes die in elkaar passen.
Werkwijze
1. Kennismaken
We maken kennis, bespreken jouw wensen en voelen aan of er een klik is. Zowel van jou als mijn kant is dit erg belangrijk. Het moet voelen als puzzelstukjes die in elkaar passen.
Denk vooraf goed na welke werkzaamheden je uit zou willen besteden. Denk daarbij niet aan losse klusjes maar kijk naar de lange termijn. Waar kun je tijd mee winnen? Een valkuil kan namelijk zijn dat je mij niet efficiënt inzet waardoor je op de lange termijn geen groei zal behalen.
We kunnen klein beginnen en vanuit daar vertrouwen in elkaar krijgen en onze relatie opbouwen.
2. Uitvoering
We maken vooraf duidelijke afspraken over de werkzaamheden. We bespreken het aantal uren en op welke manier je graag op de hoogte gehouden wilt worden over de vorderingen.
Ik zorg ervoor dat de werkzaamheden tijdig en zorgvuldig uitgevoerd worden voor de deadline.
Gaandeweg leer ik jou en je onderneming goed kennen en je zal merken dat je al meer taken uit durft te besteden. Op deze manier maken we kleine maar gerichte stappen.
3. Optimalisatie
Tijdens de werkzaamheden geef ik regelmatig updates over de werkzaamheden. We spreken duidelijk af op welke wijze dit zal plaatsvinden. Dit pas ik aan naar jouw wensen.
Tussentijds is het goed om de samenwerking te evalueren. Waar ik verbeteringen zie tot optimalisatie dan zal ik dit ook delen.
Ik zal de werkzaamheden voor je uitvoeren, optimaliseren en vastleggen.
Tools waar ik bekend mee ben
Asana, Canva, Exact, Excel, G-suite, Hubspot, Kana/Verint, Moneymonk, Navision (ERP), Powerpoint, Salesforce. Simplicate, Trello, WordPress
Asana
Canva
Exact
Excel
G-Suite (Mail, Calendar, sheets, docs etc.)
Hubspot
Kana/Verint
Moneymonk
Navision (ERP)
Powerpoint
Salesforce
Simplicate
Trello
WordPress
Voordelen van een VA
✓ Weinig risico voor jou als ondernemer
✓ Laagdrempelig
✓ Jij kunt efficiënter werken
✓ Ik beschik over eigen apparatuur
✓ Geen extra reiskosten
✓ Ik regel mijn eigen pensioenopbouw, vakantiegeld en ziekte-uitkering
✓ Flexibel inzetbaar, al vanaf 2 uur per week
✓ Ik investeer in mijn eigen ontwikkeling